سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 969088
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: مالیات برای همه ما یک تکلیف اجتماعی است که باید آن را انجام بدهیم و لازم است مسئولین مربوطه تلاش کنند فراریان مالیاتی را به سزای اعمال خود برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان اظهار داشت: نام گذاری هفته ها برای هر نهاد برکاتی دارد که اولین برکت آن  فرصتی  برای خود ارزیابی نهادها پیش است و خود ارزیابی نهاد میتواند مصداق این باشد که علمای اخلاق و عرفان می فرمایند به حساب خود برسید قبل از این که به حسابتان رسیده شود.

وی افزود : نکته مفید دیگر این است که با انجام خودارزیابی دستگاه ها فهمیده می شود شرایط مالی و اقتصادی در چه حالتی قرار دارد و برای آن تصمیم گیری می کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده عنوان کرد: در دنیای امروز بخشی از تامین مالی کشور ها از طریق مالیات حاصل میشود؛ کشور هایی که در امور اقتصادی به بخش های دیگر تکیه کنند به دلیل ناپایداری آن حوزه ها دچار بحران اقتصادی خواهند شد.

 وی تصریح کرد: تکان های اقتصادی این روزهای کشور که نقشه دشمنان این ملت می باشد موجب شده که هیچ راهی در کشور جز تکیه بر منابع داخلی برای تامین اعتبار مورد نیاز نداشته باشیم از این رو بایستی نقش مالیات را در تحقق درآمد و اعتبارات ملی پررنگ تر و تقویت کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: مالیات در کشور ما با بسیاری از کشور های پیشرفته تفاوت دارد؛ چرا که در کشورهای خارجی برای ساده ترین خرید ها مردم موظف هستند  مالیات پرداخت کنند  اما در کشور ما به این صورت نیست و مبالغ مالیاتی بسیار  ناچیز و کم است اما متاسفانه برخی افراد حقیقی و حقوقی در پرداخت همین مبلغ کم هم تعلل میکنند.

حجت الاسلام عبادی زاده ابراز کرد : هر ساله باید در جاهایی که لازم است نرخ مالیات به مقدار لازم و کم افزایش  پیدا کند تا بتوانیم با خود اتکایی بیشتر از شرایط بحران اقتصادی کنیم.

وی افزود: مالیات مطمئن ترین منبع مالی کشور است که توسط سازمان امور مالیاتی برای اداره کشور تامین می شود؛ بخشی از این منبع مطمئن مربوط به تولید کنندگان و بخشی مربوط به مصرف کنندگان و بخش هایی به خدمات مربوط است که لازم می باشد در هر سه دقت نظر وجود داشته باشد .

امام جمعه بندرعباس در خصوص مشکلات حوزه مالیات گفت: متاسفانه مشکلی که در کشور در حوزه مالیات وجود دارد این است که فرهنگ پرداخت مالیات هنوز در کشور ما جا نیفتاده است، رسانه ها، روحانیون، ائمه جمعه، نخبگان و همچنین آموزش و پرورش در این حوزه مسئولیت دارند زیرا فرزندان ما باید از کودکی بدانند مالیات تکلیف اجتماعی است و باید آن را بپردازند .

وی تصریح کرد: امروز افرادی که فرار مالیاتی انجام می دهند این موضوع را حمل بر زرنگی خود میدانند و به عدم پرداخت مالیات افتخار می کنند در حالی که نباید این چنین باشد؛ هر کس خواستار چرخیدن چرخ اقتصاد کشور است باید با پرداخت مالیات نقش خود را ایفا کند.

حجت الاسلام عبادی زاده عنوان کرد: یکی از کارهای سخت و مهم شما مسئولان در حوزه مالیات شناسایی افرادی است که فرار مالیاتی انجام میدهند؛ این افراد به دنبال راه فرار برای عدم پرداخت مالیات هستند و باید به سزای اعمال خود برسند. 

وی خاطر نشان کرد: هر چقدر که بتوانید در این حوزه موفق باشید به تحقق عدالت در جامعه کمک کردید؛ این بی عدالتی است که فردی به راحتی از پرداخت مالیات فرار کند اما از فردی دیگر مالیات به آسانی اخذ شود؛ امید است با تلاش هایی که در این  حوزه انجام داده اید بتوانید عدالت را در جامعه برقرار کنید .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha